Landasan Teologis Manajemen Pendidikan Islam

Authors

  • Ahmad Jaelani UIN Sunan Gunung Djati Bandung
  • Nurwadjah Ahmad EQ. UIN Sunan Gunung Djati Bandung
  • Andewi Suhartini UIN Sunan Gunung Djati Bandung

DOI:

https://doi.org/10.35719/leaderia.v1i2.5

Keywords:

Islamic education management, theology

Abstract

The purpose of writing this article is to find out the management of Islamic education in the perspective of Islamic education theology. The writing of this article uses a qualitative approach with data sources obtained from literature studies or literature studies. The results of the writing of the paper obtained is that the management of Islamic education is not only about studying how to plan, organize, actualize and supervise, but all the processes carried out in management must be sourced from aspects of revelation that are manifested through beliefs and thoughts by not displaying the existence and intervention of God. Almighty.

Tujuan penulisan artikel ini adalah untuk mengetahui manajemen pendidikan Islam perspektif teologi pendidikan Islam.Penulisan artikel ini menggunakan pendekatan kualitatif dengan sumber data yang diperoleh dari kajian literature atau studi pustaka. Hasil penulisan makalah yang diperoleh adalah bahwasanaya manajemen pendidikan Islam bukan hanya mengkaji tentang bagaimana merencanakan, mengorganisasikan, mengaktualisasikan dan mengawasi saja, akan tetapi seluruh proses yang dilakukan dalam pengelolaah harus bersumber pada aspek kewahyuan yang dimanifestasikan melalui keyakinan dan pemikiran dengan tidak menapikan eksistensi dan intervensi Allah Yang Maha Kuasa.

Kata Kunci: manajemen pendidikan Islam, teologi

Downloads

Published

2020-07-16

How to Cite

Jaelani, A. ., Ahmad EQ., N. ., & Suhartini , A. . (2020). Landasan Teologis Manajemen Pendidikan Islam. LEADERIA: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 1(2), 63–75. https://doi.org/10.35719/leaderia.v1i2.5